De tarieven van een bedrijfsfotograaf uitgelegd

je bedrijfsevent in beeld

We kunnen er niet omheen. Een fotograaf inhuren kost nu eenmaal geld. En de ene fotograaf vraagt voor dezelfde opdracht meer dan de andere. Dus hoe worden die prijzen dan eigenlijk bepaald?

Wat doet een fotograaf?

Laten we beginnen met wat een fotograaf doet voor je. Met andere woorden dus, waar betaal je eigenlijk voor?

Wel naast het fotograferen ter plaatse zijn er nog een hele hoop andere zaken waar een fotograaf zich mee bezighoudt. Zaken die hem of haar in staat stellen om jou en jouw bedrijf te helpen.

Zo zijn er de voorbereidingen voor een photoshoot. Het uitdokteren welke locaties er geschikt zijn, bekijken welk type shots er gaan passen. Eventueel zelfs al een moodboard maken om composities en kleuren voor te bereiden.

Ook is er meestal een onderzoek naar jou en je merk. Wat wil je uitstralen en hoe pakken we dat het beste aan.

Om nog maar te zwijgen van het materiaal dat een bedrijfsfotograaf moet aankopen of huren voor je shoot. Een camera en lens (vaak zelfs meerdere) is natuurlijk de basis. Daarnaast is er ook software nodig, voldoende geheugenruimte in verschillende vormen, reflectors, lichten, vervoer, …

Na het fotograferen is er ook nog de nabewerking. En die vraagt natuurlijk wat tijd.

Een leuke quote om bij stil te staan als je een offerte aanvraagt in de creatieve sector:

De prijs van een fotograaf

Dus hoeveel kost een fotograaf nu? Wel, iedereen heeft andere tarieven. Het beste is om te vergelijken en te kijken welke prijs het beste bij jouw budget past.

Het beste kan je je gehele project en verwachtingen vertellen aan een fotograaf. Zo kan die een accuraat beeld scheppen van wat hij/zij zal moeten doen en daar een goede prijs voor opmaken.

Benieuwd naar mijn prijzen? Vraag dan snel een offerte aan via info@fredericpaulussen.be

Meer artikels lezen:

2 thoughts on “De tarieven van een bedrijfsfotograaf uitgelegd”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *