Wat te doen met de foto’s van je seminarie

Een seminarie, of ander professioneel event, organiseren? Dat vraagt om foto’s! Mocht je nog niet weten hoe je het meeste uit je foto’s kan halen, dan leg ik je dat graag uit in deze blog post.

Eerst en vooral is het belangrijk dat je vooraf met je fotograaf je verwachtingen en noden communiceert. Op die manier kan alles vlot verlopen tijdens het seminarie en achteraf. 

Fotos van je seminarie al tijdens het event

Koen Marichal als spreker door fredography
Koen Marichal door Fredography

Dit is zeker iets wat je met je fotograaf moet bespreken. Aangezien niet elke fotograaf dat doet. Verder moet je event planning het ook toelaten. Aangezien events met korte spreeksessies dit niet echt toelaten.

Tijdens het event kan je met de foto’s die je al krijgt alvast aan de slag. Op je social media kan je een live-verslag doen. Denk maar bijvoorbeeld aan tweets met quotes van de sprekers. Instagram-stories om de algemene sfeer weer te geven, en LinkedIn posts om de kennis te delen met je volgers daar.

Dag na je seminarie

Dominique Leroy als seminarie spreker in Gent bij Codit
Dominique Leroy van Proximus door Fredography

Als je afspreekt om de dag nadien al meer foto’s te krijgen van je event fotograaf, kan je alvast twee dingen doen.

Op social media een overzichtje maken van je event. Een album op Facebook bijvoorbeeld, of een carrousel post op je Instagram.

Daarnaast kan je ook een mailtje sturen naar de aanwezigen om ze even te bedanken. Je kan natuurlijk linken naar je Facebook of enkel foto’s rechtstreeks in de mail plaatsen.

Je foto’s nog verder promoten

Nick Major op seminarie
Nick Major van FEFAC door Fredography

Het stopt natuurlijk niet de dag na je event. Je kan later nog artikels of blogposts plaatsen met de take-aways van de spreeksessies. Of een algemeen artikel maken over je event.

Je kan ook interviews met de sprekers uitschrijven, waar je dan natuurlijk de foto’s die van hen gemaakt zijn bij kan plaatsen.

Mocht je verder nog andere seminarie organiseren, kan je de foto’s van de vorige gebruiken om die te promoten op de verschillende marketing kanalen die je gebruikt. 

Nog enkele extra tips

Close-up foto van buffet op een seminarie

Bij het plaatsen van je posts kan je nog enkele zaken doen om er zeker het meeste uit te halen voor alle betrokken partijen.

Tag de eventfotograaf die de foto’s maakte, zo kan die zijn/haar werk delen. En krijg jij weer wat extra bereik. Hetzelfde kan je doen voor de spreker die op de foto te zien is.

In de caption kan je hetzelfde doen, en daarbovenop ook nog eens de sponsors vermelden en bedanken. Die willen natuurlijk ook het meeste uit je event halen.

Verder gebruik je ook best de functie om de locatie van de foto’s toe te voegen en natuurlijk enkele hashtags als het platform waarop je de foto’s post dat toelaat.

Nog op zoek naar een fotograaf om jouw seminarie in beeld te brengen? Stuur dan snel een mailtje naar info@fredericpaulussen.be

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *