
Veel bedrijven hebben een ‘ons team’ pagina op hun website staan. En dat is een geweldig idee! Het heeft dan ook veel voordelen. Vandaag bespreken we de portretfotografie case van Tuerlinckx Tax Lawyers uit Antwerpen.
De voordelen van een team-pagina
Laten we eerst even snel nog eens de voordelen bespreken. Met een teampagina op je website kan je de klant een persoonlijkere online ervaring geven:
- De headshots van je medewerkers geven alvast een gezicht aan je bedrijf
- De namen onderaan de foto’s vermenselijken je personeel
- En eventuele contactgegevens zorgen dat je klanten direct bij de juiste persoon terechtkomen.
- Het geeft de bezoeker vertrouwen in je bedrijf en toont dat er echt mensen achter zitten.
Wat ik doe voor Tuerlinckx Tax Lawyers

Maar Frederic, jij bent toch geen website beheerder. Wat doe je dan voor teampagina’s?
Dat klopt helemaal! Mijn antwoord is dan ook heel simpel:
Ik maak de professionele headshots van jouw medewerkers.
Dat doe ik al een tijdje voor Tuerlinckx Advocaten. Ongeveer eens per kwartaal kom ik langs op hun kantoor in Antwerpen en maak ik headshots van de nieuwe personeelsleden. De stagiairs mogen natuurlijk ook niet vergeten worden, aangezien zij ook een onderdeel vormen van het team.
Hoe ik dat doe is heel simpel. Ik breng de mobiele fotostudio mee naar hun kantoor. Ik stel de lichten en de witte achtergrond op in één van de vergaderzaal. Elke keer doe ik een gelijkaardige opstelling, zodat de belichting op alle foto’s hetzelfde blijft en de foto’s een uniforme stijl hebben.
Waarom je eenvormige foto’s nodig hebt van je team



Laten we even dieper ingaan op die eenvormige stijl. Vooral dan waarom dat zo belangrijk is.
Naast mijn tijd online op website om meer over fotografie te leren, zit ik vaak op websites van bedrijven en ondernemers in de Benelux. Eventjes kijken hoe de team-pagina’s er uit zien, en…
Oh nee. Al 12 de teamleden zijn wel vermeld, maar ze hebben allemaal een volledig andere foto. De ene op een festival, de andere op het strand, eentje die ooit eens een headshot heeft laten nemen, en dan weer eentje waar de rest van de groep is uitgecropt.
Bij het bouwen van je website is het snel gebeurd. Eventjes aan iedereen vragen of ze een foto van zichzelf kunnen doorsturen. “Ja hoor, je Facebook profiel foto is meer dan voldoende.”
Dat is niet het beste idee. Vraag eens een fotograaf om een halve of hele dag naar je kantoor te komen en al je personeel één voor één van een goede headshot te voorzien.
Waar kan je die headshots dan nog voor gebruiken?
De foto’s die je uit zo’n sessie haalt, kan je natuurlijk voor nog andere zaken gebruiken. Denk maar aan de foto’s voor je e-mails. Eindelijk is die standaard avatar weg bij iedereen.
Verder is het ook een goed idee om de foto’s te gebruiken op LinkedIn. Zeker voor je sales, marketing en hoger management. Mensen die op het platform in aanraking komen met potentiële klanten.
En verder kan je het ook gebruiken als social of blog content. Schrijf eens een beetje meer over je medewerkers. Waarom zijn zij zo belangrijk in je organisatie en voor de klant.
Tijd om jouw team-pagina een uniforme look te geven? Stuur me een mailtje om de details te bespreken!
4 thoughts on “Waarom Tuerlinckx Tax Lawyers uit Antwerpen regelmatig headshots laten maken”