Stockfoto op je website? Toch maar niet!

Over de voor- en nadelen van stockfoto’s valt heel wat te schrijven. In dit artikel wil ik het even specifiek hebben over het gebruik van stockfoto’s op je bedrijfswebsite. Waarom je dat beter niet doet.

Laten we beginnen met het aspect rond branding en hoe je website overkomt naar de bezoekers toe.

Met stockfoto’s heb je nu eenmaal weinig mogelijkheden om een persoonlijke en authentieke indruk te maken. Je toont namelijk helemaal niet wie jij bent. Om het nog erger te maken zijn sommige personen op stockfoto’s ondertussen al ware celebrities. Waardoor je al helemaal direct door de mand valt.

Een klassieke overgebruikte stockfoto

Nog een probleem die stockfoto’s met zich meebrengen is de vindbaarheid in zoekmachines. O.a. Google is geen fan van duplicate content. Dat is een exacte copy van content die ook op andere plaatsen te vinden is. En daar vallen stockfoto’s natuurlijk ook onder.

Het beste van alles is dus om originele foto’s te gebruiken waar alleen jij, of toch een gelimiteerde poel mensen, toegang tot hebt. Die poel kan je natuurlijk wel op verschillende plaatsen gebruiken. Je website, je social media, en eventueel als promo-materiaal op andere kanalen.

Met een bedrijfsfotograaf kan je op een dag fotograferen zeker voldoende foto’s maken om je website mooi in te kleden, je content kalender aan te vullen, en je branding op punt te zetten.

Klaar om originele foto’s van je bedrijf te laten maken? Laat het me zeker weten via info@fredericpaulussen.be

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *