Zo maak je een goede teampagina voor je bedrijfswebsite

Op een bedrijfswebsite staat vaak een ‘over ons’ of ‘teampagina’. Daar kunnen (potentiële) klanten een gezicht plakken op je bedrijf en de medewerkers. Maar hoe maak je een goede teampagina?

Op een teampagina kan je je medewerkers tonen en hun skills in de kijker zetten. Zo kunnen klanten direct de juiste persoon contacteren. Of kunnen toekomstige medewerkers alvast kijken in welk team ze terecht komen.

Wat staat er op een goede teampagina?

Weten dat je een teampagina nodig hebt is één ding, maar ook weten wat er op te zetten is natuurlijk de kunst.

Afhankelijk van de grootte van je bedrijf kan je iedereen er op zetten. Anders moet je beslissen ergens te bepalen wie belangrijk is voor de klanten. Zoals teamleads, account managers, …

Van iedereen die je er op zet, zet je dan best een foto, de naam,functie, en contactegegevens. Eventueel een bio toevoegen kan extra persoonlijkheid geven.

De foto’s zijn best uniform. Dat wil niet persé zeggen dat het pasfoto’s moeten zijn op een witte achtergrond. Of zelfs steeds op dezelfde achtergrond. Zolang er maar een rode draad zit in de foto’s.

De contactgegevens hou je best relevant. De link naar een tinder-profiel is niet nodig. Een e-mailadres is vaak al ruim voldoende.

Een goede profielfoto voor de teampagina

Om iedereen een gezicht te geven moet je natuurlijk ook hun gezicht tonen. Een foto op de teampagina kan heel simpel zijn. Snel een pasfoto voor een witte muur. Of je kan er mee spelen. The sky is the limit.

Best zorg je wel dat het bij iedereen min of meer dezelfde uitstraling heeft. Zo kom je over als een consistent team en geen allegaartje mensen die toevallig samenwerken. 

Zo’n fotoshoot organiseren voor je bedrijf klinkt misschien als een uitdaging, maar ik heb een blogpost die je daar bij helpt: https://fredography.be/werknemers-laten-fotograferen/

Daarnaast helpt je fotograaf (of ja ik toch), je met plezier bij het organiseren.

Zie ook dat de stijl die je kiest voor de foto herhaalbaar is. Er komen mensen bij in je bedrijf. Eventueel omdat je groeit of omdat je medewerkers helaas moet vervangen. Je wilt dan niet de hele shoot opnieuw moeten doen.

De persoonlijkheid tonen van je medewerkers

Je wilt natuurlijk de persoonlijkheid van iedereen tonen. En dus moet je de bio’s ook wat personaliseren. Toevoegen wie ze zijn, wat ze doen en hoe ze te bereiken is al een goed begin.

Je kan eventueel hun hobbies vermelden, hun interesses, of een kleine geschiedenis van hen in het bedijf.

Daarnaast kan je op je pagina een gallerij plaatsen met foto’s van teambuildings, successen, en events waar jullie aanwezig waren.

Regelmatig onderhoud van je teampagina

Net als dat er een verloop is op de werkvloer (jammer maar helaas), moet je dus ook de teampagina aanpassen. Collega’s verwijderen, toevoegen, of updaten.

Laat iemand elk kwartaal even de pagina bekijken. Wie is er weg? Wie is er bij gekomen? Wie heeft misschien een nieuwe functie? Of zelfs een heel nieuwe look? Die personen moeten allemaal toegevoegd of geupdate worden.

Tijd voor jouw teampagina up te daten? Ik help je graag bij het maken van de profielfotos!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *