
Op een goede webshop moeten verschillende zaken staan. Eén van de belangrijkste elementen is zeker en vast het beeldmateriaal. Daarom maakte ik recent productfoto’s voor de vernieuwde webshop van PlantedBox.
Wat verkoopt PlantedBox?
Gilles, de eigenaar, verkoopt op zijn webshop allerlei artikelen die je helpen bij het groeien en onderhouden van een gezond aquarium. Want aquaria zijn alleen niet voor je goudvis.
Aquascapers gebruiken aquaria als hun canvas. Ze maken een prachtige onderwatertuin met planten en andere voorwerpen.

Om die planten zo gezond mogelijk te houden, heb je natuurlijk zaken nodig als meststoffen, filters, en scharen. Op de webshop kan je alles kopen om je aquarium en waterplanten op en top te laten groeien.
Wat deed Fredography voor PlantedBox
Zoals ik in de introductie al vermeldde, is het belangrijk voor een (nieuwe) webshop om de producten visueel voor te stellen. De beste manier is natuurlijk met foto’s.
“Voor onze nieuwe website waren we op zoek naar een fotograaf met ervaring in verschillende types van fotografie. We zochten namelijk een freelancer voor de volledige productfotografie van ons nieuwe gamma en enkele persoonlijke fotoshoots voor op de profielpagina’s. “
Gilles
Productfotografie voor de webshop
Een eerste luik was productfotografie. De verschillende artikels die te koop zijn moesten in beeld gebracht worden. Dit ging van scharen en pincetten tot filters tot meststoffen.
Ook interesse om je producten professioneel te fotograferen voor je webshop? Vraag vrijblijvend je offerte aan via frederic@fredography.be
Headshot fotografie van webshop eigenaar
Naast de producten, wou Gilles ook zelf in beeld komen. Onderaan in de footer wou hij een foto van zichzelf. Deze foto helpt je het verhaal te ontdekken achter PlantedBox. Het plakt natuurlijk ook een gezicht op de online winkel. Waardoor het vertrouwen van de bezoekers aanzienlijk stijgt.



Frédéric is zeker onze go-to fotograaf geworden voor al onze komende projecten!
Gilles
Het Proces: De tijdlijn van eerste mail tot afwerking
Het begint natuurlijk allemaal met een email. Al snel bespraken Gilles en ik de details. Zoals het aantal shots dat nodig is, welke shots dat specifiek zijn, en een deadline.
Welke producten er in beeld moesten komen was heel duidelijk. Gilles wou ze ook liefst op een witte achtergrond in een studio-omgeving.
Hoewel ik met veel plezier de producten ophaal voor een shoot, kwam Gilles ze in dit geval zelf brengen. Hij moest namelijk zelf ook op de foto. Tijdens een sessie van één uur maakten we de foto’s die hij nodig had van zichzelf.
Vervolgens bleef ik in de studio met de producten. De foto’s werden een week later opgeleverd in verschillende foto-formaten. Die helpen Gilles om combinaties te maken van verpakkingen en producten
Volledige quote van Gilles
Voor onze nieuwe website waren we op zoek naar een fotograaf met ervaring in verschillende types van fotografie. We zochten namelijk een freelancer voor de volledige productfotografie van ons nieuwe gamma en enkele persoonlijke fotoshoots voor op de profielpagina’s.
Frédéric is super professioneel in wat hij doet en heeft een persoonlijke aanpak. De foto’s waren van goede kwaliteit en afgeleverd in verschillende bestandsformaten. Ook kwam hij zelf met creatieve ideeën om de shoot nog beter te maken.
Frédéric is zeker onze go-to fotograaf geworden voor al onze komende projecten!
Gilles van PlantedBox
Ook interesse in productfotografie voor je webshop? Vraag vrijblijvend je offerte aan via frederic@fredography.be
3 thoughts on “Case Study: Fotografie voor vernieuwde webshop PlantedBox”