
Als een groot audio-bedrijf zoals Bose naar je stuurt dat ze willen samenwerken, ben je natuurlijk door het dolle heen. Alleszins, dat was ik toch.
De briefing was om als bedrijfsfotograaf lokale content te maken voor hun branded social kanalen. Vooral de Instagram pagina was belangrijk. En dus moesten de foto’s zeker aan de noden van het platform voldoen.
Ik ging met de briefing aan de slag. Stelde verschillende scenario’s en locaties voor in de gehele Benelux. Amsterdam, Rotterdam, Gent, en Antwerpen waren de voornaamste steden in de campagne.

Met mijn camera en de Bose QC35 ging ik op stap. Twee modellen in Amsterdam, eentje in Rotterdam, eentje in Gent, en eentje in Antwerpen. Het vroeg wat organisatie, maar op enkele dagen waren alle productshots gemaakt.

Een snelle bewerking van de selectie stuurde ik door naar het kantoor in Londen. Ik kreeg feedback over welke foto’s ze wilden hebben. Die werden dan volledig bewerkt. De kleuren hier en daar wat feller of zachter, en enkele kleine retouches.
En vervolgens was het klaar. De foto’s werden enthousiast goedgekeurd.
Voor mij zat er niks anders op dan te wachten tot de foto’s op hun kanalen werden gepubliceerd. Verschillende vrienden kenden de foto’s ondertussen, en stuurden me de foto’s dan ook vol enthousiasme door als ze werden gepubliceerd.

Enkele van de foto’s op de Bose Instagram pagina
Wil jij ook (lokale) content voor je bedrijf?
One thought on “Bose: Lokale content voor een internationaal merk”