6 voordelen die uw bedrijf uit een fotograaf kan halen

Als fotograaf geloof ik in de kracht van beelden. Als bedrijf is het heel makkelijk om die kracht voor je te laten werken. Met een fotograaf als partner kan je heel wat bereiken met je bedrijf.

1. Geef je marketing beelden een professionele uitstraling

We doen het allemaal wel eens. Snel snel een foto maken met onze smartphone om de afbeelding te delen op de professionele social media kanalen. Voor beelden zoals de verjaardagstaart van een collega is dat natuurlijk heel leuk.

Bij belangrijkere momenten is het toch belangrijk om professionele beelden te hebben. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe producten, de visuals voor artikels, en public relations.

2. Toon je product of service aan (toekomstige) klanten

Tripel Danvers product fotografie in Antwerpen
Tripel Danvers product fotografie in Antwerpen

Je product of service visueel voorstellen, helpt een potentiële klant om betere beslissingen te nemen. Die beslissing is natuurlijk om met jou in zee te gaan.

Een fotograaf helpt je met het fotograferen van je producten en services. Zo heb je voldoende materiaal om je product online en geprint voor te stellen aan klanten.

3. Breng je evenement mooi in beeld

Als bedrijf organiseer je wel eens een opendeurdag, (nieuwjaars)receptie, of seminarie. Die evenementen mooi in beeld brengen is altijd een goed idee.

Met de beelden toon je je expertise aan klanten, investeerder en toekomstige werknemers. Je kan ze ook gebruiken om je volgende event nog meer te promoten.

4. Visualiseer je employer branding inspanningen

Ik haalde al net de toekomstige werknemers aan. Tegenwoordig willen mensen weten waar ze terecht komen op hun nieuwe job. Wie worden de collega’s? En wat doen ze zoal op de werkvloer?

Met foto’s kan je de gezichten in je bedrijf in de kijker zetten. Je vacatures zullen snel ingevuld zijn als je je fantastische team aan de buitenwereld toont.

5. Personaliseer je bedrijf

Het gezicht van je personeel in je communicatie helpt met je bedrijf een persoonlijkere feel te geven. Zelfs kleine acties, zoals de foto van je werknemer in zijn of haar email-footer, doen al wonderen.

6. Minder werkdruk voor je personeel

Iemand van het personeel heeft kennis van fotografie. Die moet dus vaak de foto’s maken van belangrijke momenten. Maar die heeft natuurlijk ook zijn eigenlijke taken in het bedrijf.

Om te voorkomen dat die persoon op twee plaatsen tegelijkertijd moet zijn, kan je dus best een fotograaf inhuren. Zo kan je werknemer zich focussen op zijn of haar taken.

Overtuigd dat jouw bedrijf een fotograaf nodig heeft?

Vraag vrijblijvend een offerte op via info@fredericpaulussen.be

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *